Op weg naar Lesotho

25 september 2014 - Lesotho, Lesotho

We kunnen iedereen aanraden om in de guesthouse Three tree hill in Spioenkop te verblijven bij supervriendelijke gastvrouw-en heer Cheryl en Simon. 's Avonds heerlijk 3 gangen menu gekregen (inbegrepen!) onder het genot van een lekker fris Zuid Afrikaans wijntje (Sauvignon blanc genaamd Newton Johnson). De kamer was enorm en ingericht met diverse authentieke accessoires en producten. 's Morgens werden we blij verrast doordat ze ook nog onze auto hadden gewassen. Bovendien konden we hier even onze blog bijwerken; we hadden al een tijdje geen internet meer gehad. Ideale tussenstop tussen Swaziland en Lesotho.

De weg van Spioenkop naar de volgende bestemming Underberg duurde gelukkig niet zo lang. Hier zaten we in een eenvoudige Bed & Breakfast bij heel vriendelijke mensen. Enige kleine probleempje was dat de deur van onze kamer niet op slot kon, maar gelukkig zijn we goed verzekerd :-).

De volgende morgen had chauffeur Mark een rustdag want we werden opgehaald en thuisgebracht voor een dagtocht naar Lesotho via de Sani-Pass op 2874 m hoogte. Met een 4 wheel drive slingerden we door de prachtige Drakensbergen en kregen we een zogenaamde "Afrikaanse massage" oftewel een zeer hobbelige route. We passeerden de grens met het koninkrijk Lesotho. Ha, weer een paar stempels in het paspoort erbij.

Via een traditioneel dorpje waar we door de lokale bevolking werden ontvangen, reden we naar 'The highest pub in Afrika' waar we hebben geluncht met een lekker echt Lesotho's Malitu biertje. . De Basotho, zoals de mensen daar genoemd worden, zijn ze erg creatief en muzikaal. Van een jerrycan, plint en een paar telefoondraden maken zij een gitaar en proberen ze mooie muziek te maken. Dit lukt helaas niet altijd, maar als je ze 5 Rand geeft, stoppen ze wel met spelen;-).

Zaterdag rijden we naar Durban waar we de auto met automaat inleveren, om via een binnenlandse vlucht naar Port Elisabeth te vliegen. Hier halen we een nieuwe auto op en dan gaan via de zuidkust de Tuinroute beginnen. Eerste stop op zaterdag zal Addo National Park zijn.

1. Monique:
    26 september 2014
    Leuk :-) En Addo is zooo leuk. Veel plezier.
    Wij vonden overigens de rit van Lesotho naar PE erg mooi. Jammer dat ieder reisburo adviseert om te vliegen.
  2. Cora:
    26 september 2014
    Hoi Mark en Bente,
    jullie reisverhalen gelezen. Sommige herkenbaar (haha).
    Vandaag hadden wij een korte reisdag, waardoor we konden genieten van de zon!
    Gaan we jullie ontmoeten bij ChrislinB&B in Addo?
    Heb je mijn mail ontvangen?

Groetjes Jan en Cora
  3. Ralf:
    28 september 2014
    Addo schijnt vet te zijn. Als je verder richting Knysna rijdt, wel ff stoppen bij Bloukrans River Bridge stoppen. Bungjee jumpen vanuit onderloop brug ruim 200 m in het ravijn. Ook leuk om alleen te kijken. Jeffrey's Bay is Surfparadijs. Prachtige stranden overal. Véél plezier. Ralf
  4. Patje:
    30 september 2014
    Hey b&m,

Jullie zijn nu op bekend terrein gearriveerd. Ik wens jullie erg veel plezier in addo en knysna!
    Gr patje
  5. Patje: