Kaapstad

4 oktober 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

De volgende dag hebben we 's morgens Stellenbosch nog even bezocht en zijn we vervolgens doorgereden naar onze laatste bestemming Kaapstad. Nadat we ons hadden geïnstalleerd in de Guest House zijn we naar het meest zuidelijke puntje van het schiereiland gereden via de westelijke kustlijn met schitterende kleine strandjes. Bij Cape Point bevinden zich o.a. enkele vuurtorens en het meest zuidwestelijke punt van Zuid Afrika: Kaap de Goede Hoop. We konden met een kabelbaan naarCape Point toe maar wij besloten om de steile helling te beklimmen. Ervaren bergbeklimmers zijn we namelijk ook. Struikelend over de Chinezen en Japanners kwamen we uiteindelijk op de top aan. Via Kaap de Goede Hoop en een stel luie bavianen zijn we teruggereden naar de Guest House.

De volgende morgen besloten we om lekker de toerist uit te hangen. We namen de Hop on Hop off bus en stapten uit bij de Tafelberg. Tickets voor de kabelbaan naar boven hadden we al gekocht dus nu hoefden we maar 1,5 uur te wachten in plaats van 2 uur. Vanaf de Tafelberg heb je een prachtig uitzicht over Kaapstad en omgeving. Ook Robbeneiland kun je van daaruit zien. De Tafelberg is een van de 7 wereld Wonders of Nature, we moeten er blijkbaar nog 5 aangezien we Komodo eiland al gezien hebben.

Na deze attractie stapten we weer de bus in en reden we verder langs het strand en Camp's Bay (waar de dure huizen met eigen zwembad zijn gevestigd) naar Victoria & Alfred Waterfront (V&A). Daar stapten we nog op de Hop on hop off boot waarmee we een kleine Canal cruise mochten ervaren. Na ongeveer een half uurtje waren we weer bij V&A terug: een heel gezellig centrum met allerlei winkels, restaurantjes en muzikanten. 's Avonds hebben we hier gegeten bij een restaurant die 600 verschillende soorten wijn aanbiedt die je per glas kunt bestellen, ze hadden letterlijk een wijn krant ipv wijnkaart.

1. Joost van de Hoef:
    6 oktober 2014
    enerverend, uitdagend, wat een heerlijke reis.
    GENIET
  2. Ralf: