Addo Elephant park

28 september 2014 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

De volgende dag was relaxdag: we hoefden maar 450 km te rijden naar Oudtshoorn en we wilden ook nog naar Addo Elephants Park ;-). Dus na het ontbijt meteen naar het olifantenpark gereden. Onzeverwachtingen waren hooggespannen: als iets Elephants Park heet, zullen we wel omver gelopen worden door olifanten. We hadden echter de avond ervoor al gehoord dat anderen maar weinig olifanten hadden gezien, maar wel stokstaartjes, de beroemde vleugelloze mestkever en de luipaardschildpad. De luipaardschildpad vormt samen met de neushoornkever, de mierenleeuw, de olifantspitsmuis en de buffel wevervogel de Little Five. Dus ook maar op zoek naar deze dieren.

Ja, ik zie iets! Oh het is een Kudu. En als je die al diverse malen hebt gezien, vind je dat niet zo bijzonder meer. Erg verwend zijn we wel eigenlijk. Oké, doorrijden maar. We zagen een paar Hartebeesten (een soort antilope), een vos, een paar vogels en vervolgens lange tijd niets. Nooit gedacht dat we zo ons best zouden doen om een mestkever te vinden..... En voor wat betreft de olifanten: we gingen er al bijna vanuit dat we de nul zouden houden in dat opzicht :-(.

Hoera! Toch olifanten gespot: een moeder met drie kleinere olifantjes. En het is best bedreigend als er 4 van zulke beesten recht op je afgelopen komen. Waarschijnlijk doen ze niets, maar je weet nooit... Uiteindelijk hebben we ook nog de luipaardschildpad en een paar struisvogels gezien en later nog 1 enkele olifant, waarbij we voor ons mensen in een klein autootje zagen zitten die wel heel dicht bij de olifant bleef staan. De andere 445 olifanten zaten waarschijnlijk samen met alle mestkevers en de stokstaartjes in hun nette kleding in de kerk. Het was natuurlijk zondag.

1. Joost van de Hoef:
    30 september 2014
    Wat een super reis, jaloers is er geen goed woord voor