No diamond mine for us

17 september 2014 - Pretoria, Zuid-Afrika

Gisteravond laat aangekomen in een geweldig guest house in Pretoria met een supervriendelijk gastvrouw.

Onze eerste ervaring met Zuid Afrika is helaas enigszins teleurstellend... Voor vandaag hadden we een excursie naar de diamantmijn gereserveerd. We zouden om 08..15 worden opgehaald zodat we om 09.30 de mijn in Cullinan konden bezoeken. Helaas......de vrouw die ons zou ophalen had ons gisteren nog een mail gestuurd of we nog even definitief wilden bevestigen.... Dat hadden we niet gedaan (beetje lastig vanuit een vliegtuig!) dus heeft ze het maar geannuleerd. Ze kon niets meer voor ons doen. Onxe gastvrouw heeft nog van alles geprobeerd maar helaas.....niet gelukt. Geen diamantmijn voor ons dus.

We zijn nu maar naar Pretoria zelf gegaan. Er staat een enorm standbeeld van Nelson Mandela en verder is er niet heel veel interessants te zien of te beleven hier. Wel hebben we nog mogen genieten van een live Christ preach midden op Church Square dus we hebben ons nu volledig tot God laten bekeren. Praise the Lord, Halleluja!

Bovendien hebben er nog nooit zo vaak mensen naar ons getoeterd op een dag (80 x is niet overdreven) Dat klinkt aardig maar is een uitnodiging voor een ritje met de bus. En dan zijn 2 wandelende blanke toeristen natuurlijk heel aantrekkelijk ;-).

Nu nog even aan het genieten van een lekker Zuid-Afrikaans wijntje en morgen mogen we de auto in ontvangst nemen en rijden we naar Hazyview. Dan beginnen we ook met het slikken van malariatabletten dus mochten we de komende dagen complete onzin opschrikven dan zijn we waarschijnlijk aan het hallucineren:-).

1. Monique:
    17 september 2014
    Wat jammer van die mijn. Maar er gaat nog zoveel moois komen. Geniet ervan. Ik kijk uit naar jullie vervolg-verhaal. Groetjes uit Kaapstad
  2. Nouda en Peter:
    18 september 2014
    Wat een besparing. Geen diamanten kunnen kopen.
    Maar wel jammer dat je ze ook niet hebt kunnen bekijken.
    groeten
  3. Ingrid:
    18 september 2014
    Hoi Mark en Bente,

Ik heb pas vandaag jullie uitnodiging gezien in mijn mail... Leuk jullie te volgen! Laat jullie niet gek (of doof) maken door al dat toeteren... groetjes, Ingrid
  4. Ralf:
    20 september 2014
    Jammer, maar dat wordt nog ruimschoots goed gemaakt.
  5. Nouda en Peter:
    21 september 2014
    Mark en Bente,
    Kunnen jullie een dezer dagen doorgeven of jullie 16 of 23 november vrij zijn. Vanaf 14.30u. De voorkeur heeft 16 nov.
  6. Frank:
    24 september 2014