Op zoek naar dieren in de Private Game Reserve

21 september 2014 - Hoedspruit Nature Reserve, Zuid-Afrika

In Pretoria hebben we het Voortrekkersmonument nog bezocht en vervolgens zijn we naar Hazyview gereden. Prachtige accomodatie met een geweldige tuin. Prima plaats voor een tussenstop op weg naar Kruger Park. Bij aankomst kregen we een cadeautje: een flesje Amarula likeur met noga. Waarschijnlijk was dit niet voor ons bestemd maar we wilden natuurlijk niemand beledigen dus hebben we het maar in ontvangst genomen ;-).

De dag erna zijn we naar een Private Game Reserve gegaan. 's Morgens onze conditie weer op peil gehouden tijdens een Bush Walk. De gids wilde waarschijnlijk sneller lopen dan de cheeta's in de bush.... Maar veel geleerd over de natuur. We hebben een toiletpapierboom, een tandenborstelboom en een shampooplant gezien. En we hebben aandachtig geluisterd naar een boeiend verhaal over termieten.

's Middags game drive. We zagen diverse giraffen, zebra's, impala's en gnoes en drie leeuwinnen met twee welpjes. Geweldig! Und wir haben auch drei "Neushorns" gesehen, zou Prins Bernhard zeggen.

1. G.hendericks:
    26 september 2014
    Wij vinden het mooi om de reis te volgen,maar wel spannend allemaal,niks voor ons,met allemaal die opstakels die jullie meemaken.groetjes Henny en Sjraar.
  2. Robert Janssen:
    26 september 2014
    Leuke verhalen om te lezen enne ook hele prachtige foto's hebben jullie al gemaakt!
    Veel plezier nog!
  3. Ingrid:
    26 september 2014
    mooie dieren maar ik mis mijn sterrenbeeld. (haha)
    ook zo vet dat ze zo dicht bij zijn, echt cool!
    GR. Kim