3x Big five in one day

22 september 2014 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Kruger was echt geweldig! In totaal hebben we 3x de Big Five gezien op 1 dag. 's Morgens begonnen we de dag met een paar leeuwinnen. Vlak daarna het luipaard. Helaas....net te laat om foto te maken. Weg was de luipaard. Niet getreurd, hij werd direct door een neushoorn vervangen. Dat zijn er al drie. Het gaat goed zo.

Hee, twee olifanten! Eén links van de weg en één rechts. Hmm...als dit een moeder en kind zijn, zullen we er beter niet tussendoor rijden.... Oké olifanten,neem jullie tijd. Wij wachten wel...... Maar ja, na 20 minuten besloten we toch om door te rijden. De olifant links van ons leek zich hier niet aan te storen en hij at rustig door. Tot het moment waarop we er recht langsreden. Toen zagen we wel erg snel het hoofd van een olifant onze richting in draaien. Maar goed, ook weer overleefd :-).

Het zou leuk zijn als we nog een luipaard op foto konden zetten. Kijk, daar zie je z'n staart. Oké de staart van een luipaard maar op de foto kun je het echt niet zien. Laten we naar een drinkplaats rijden. Misschien zien we nog wat. Joepie! Twee mannetjesleeuwen. Eén liep heen en weer voor onze auto en de ander lag rustig in de schaduw.

Er is veel hectare afgebrand in Kruger park. Verschrikkelijk om daar een olifant te zien lopen, hopeloos op zoek naar eten... Op weg naar de Rest Camp in het Zuiden van het park, zagen we ons derde luipaard. En dit keer hebben we hem echt goed op foto en video kunnen vastleggen. Het begon inmiddels een beetje te schemeren toen we nog 2 neushoorns zagen.

Nu alleen de buffel nog. We waren bijna bij de Rest Camp toen we ze tegenkwamen. Meer dan honderd buffels staken de weg over. De grootste gaat midden op de weg staan om als een soort Klaar-over de auto's tegen te houden zodat de kudde veilig kan oversteken. Maar ja, daar kunnen we niet op wachten. Inmiddels was er een hele file met auto's achter ons komen te staan. We moesten nog een stukje rijden en ongeveer een half uur later zou het hek van het Rest Camp dichtgaan. Dus hebben we het met de Opperhoofd buffel op een akkoordje gegooid dat we toch even mochten passeren. En zo kwamen we om 17.45 uur bij Rest Camp Pretoriuskop aan. Mooi op tijd.