Swaziland en Spioenkop

23 september 2014 - Mlilwane Wildlife Sanctuary, Swaziland

In Swaziland hebben we een paar bush trails gelopen. "Easy trails" stond erbij, dus dat moest te doen zijn.

We hadden er echter niet op gerekend, dat we door de bergen moesten lopen en dat we allerlei rotsen mochten trotseren. Verder hadden wij nog niet eerder meegemaakt dat we over hekken moesten klimmen om zo de trail verder te vervolgen. Niet erg handig met een fotocamera en een videocamera bij de hand en een rugzak met eten en drinken op de rug.

Aan het einde van de dag kregen we nog een leuk berichtje. Hoera! Onze vlucht van Amsterdam naar Dusseldorf is geannuleerd. Nu hebben we het enorme geluk dat we in plaats van 2 uur 6 uur op Schiphol mogen wachten tot we kunnen doorvliegen naar onze Oosterburen. Ze weten bij KLM waarschijnlijk dat wij gek zijn op vertragingen en annuleringen van vluchten gezien ons verleden in Argentinie (6 van de 7 vluchten vertraagd of geannuleerd). Thanks, KLM!

Vanmorgen hebben we nog wat souvenirs gekocht in Swaziland. De koning had nog wel een aanbieding aan Mark gedaan om Bente 1 jaar als zijn vrouw te laten fungeren, maar Mark was niet tevreden met het aanbod. Ze konden het niet eens worden over de waarde van een Bente, dus nu zijn we toch weer samen naar Zuid Afrika vertrokken nadat we afscheid hadden genomen van de Bijenkorf huisjes, de nyala's, blesbokken, ijsvogels en krokodillen bij ons Rest Camp.

In de routebeschrijving die we van de reisagent hebben meegekregen, stond dat de reis gisteren 260 km zou zijn. Klein typefoutje: het blijkt 460 km te zijn, dus dat is ongeveer 3 uur langere reistijd.

Dus we hebben de reis vervolgd via Ermelo en Amersfoort en we hebben Amsterdam en Newcastle naast ons laten liggen tot aan Spioenkop waar we in het donker aankwamen. Wat een geweldige lodge is dit! Ons eigen privé huisje midden in de bergen met een schitterend uitzicht op een natuurreservaat.

1. Joost van de Hoef:
    25 september 2014
    Wat een supertrip en gaaf om alles te lezen gr. Joost
  2. Niels:
    25 september 2014
    Ik had gedacht dat jullie wel even langs zouden komen voor de koffie, maar blijkbaar hadden jullie geen tijd :P. Hopelijk valt het volgende deel van de reis korter uit dan de 200 extra km als jullie hadden verwacht. Nog veel plezier
  3. Ingrid:
    26 september 2014
    Wanneer precies landen jullie in Amsterdam? Het is al belachelijk daar 6 uur wachten als jullie 2 uur van jullie woonadres vandaan zijn...
  4. Ingrid:
    26 september 2014
    wij reageren met velen op jullie foto's met het zelfde mailadres. De Naam bovenin klopt niet altijd....
  5. Barbara:
    1 oktober 2014
    Hahahaha... ik ben erg benieuwd naar de foto's van the easy trails! Veel plezier daar nog verder! Mooie verhalen hoor.

XXX Bar